CRA 2012 - Bijlokesite

De zes genomineerde concepten (Cuines33, Balls and GloryEllis Gourmet BurgerHopdogOfficina ClandestinaSlagerij Dugardeyn) werden kort voorgesteld in een filmpje en vervolgens traden de initiatiefnemers ervan op de voorgrond. Zij werden ondervraagd door een professionele jury bestaande uit Herman Konings, Hans Steenbergen, Marc Declercq en Daniel Krug. De jury lette vooral op de rentabiliteit van het project, besteedde aandacht aan het marketingplatform, vroeg naar de doorgroeimogelijkheden en hechtte belang aan de voedingswaarde en samenstelling van de gebruikte producten. 

De Bronzen Palm ging hierbij naar Ellis Gourmet Burger, de Zilveren Palm naar Hopdog en de Gouden Palm tot slot naar Balls ‘n Glory.  Opvallend aan de top drie is dat de concepten keer op keer één product op de voorgrond plaatsen; Ellis doet dat met haar burgers, Hopdog met haar hotdogs, en winnaar Wim Ballieu heeft al langer dan vandaag de gehaktbalrevolutie ontketend. Het beste bewijs dat we niet alleen als consument, maar ook als horecaondernemer, meer dan ooit op zoek zijn naar ambacht, oorsprong en handcraft. En er is nog beter nieuws voor winnaar Wim Ballieu: hij mag volgend jaar zelfs meedingen naar een podiumplaats bij de internationale Food Service-awards. Wij wensen hem alvast veel succes daarbij. 

Verder werden er ook een Innovations Award en een Belgian Hospitality Award uitgereikt. Bacardi/Martini reikte de Innovations Award uit aan Food Inspiration Magazine. De Belgian Hospitality Award, uitgereikt door Duvel/Moortgat, ging dan weer naar Exki. Tijdens dit evenement werd ook nog de splinternieuwe brand identity van Leaders Club België voorgesteld – meteen ook de look en feel van Leaders Club International. Een eerste tipje van sluier wat betreft het programma van VISION 2013 werd hier eveneens opgelicht. 

Na de uitreiking van de awards volgde een after-network-party waarop je de gelegenheid had om met de belangrijkste spelers uit het vak een woordje te wisselen. Een meer dan geslaagd evenement.