Academy I : BRANDING

Op donderdag 20 februari gaf Leaders Club Belgium de aftrap van haar eerste officiële Academy-sessie.
Om de actuele waarde van het topic ‘branding’ kracht bij te zetten, nodigden we Gert Laurijssen als eerste op het podium uit om ons te spekken met facts & figures. 

Na dit opwarmertje kwam Joke Kenis van Design Skills aan bod, het creatief bureau achter o.a. Balls and Glory. Volgens haar overtuiging schrijven sterke merken een eigen verhaal vanuit hun kracht- en kernwaarden. Een onmisbare campagnetool is daarbij een media- en contentkalender naast uiteraard een planning waaraan iedereen zich houdt. Ook Robin Manso van Real Space Agency bracht als vakspecialist een gelijkaardige boodschap: bouw je sociale campagnes uit volgens één centrale doelstelling, meet de reacties op je acties en blijf je inhoud afstemmen op de signalen die je uit de markt krijgt. Na deze portie theorie was het hoog tijd voor een staaltje praktijk. Spreek je over een Belgisch merk met een feilloze verankering in het F&B-landschap, dan kom je al snel bij Duvel uit. Marketing manager Merel Doossche van Duvel Moortgat bouwt haar branding rond het product, verjonging, lokale verankering, vernieuwing en verrassing. 

We hopen jullie die avond handige inzichten aangereikt te hebben voor de toekomst en ontmoeten jullie graag tijdens de tweede sessie van onze Leaders Club Academy, op donderdag 02/04, tijdens dewelke we o.a. Torfs-CEO Wouter Torfs aan het woord laten over human resources. 

 Harry De Lantsheer & het voltallige bestuur