PARIJS

**Maandag 12 tem woensdag 14 September 2022**

Met meer dan 20 leden en partners van Leaders club België hebben we onze
jaarlijkse Internationale Trendtour naar Parijs beleefd.
Een markt relatief vlakbij, maar waarvan we denken dat we een beter toekomstbeeld
krijgen voor onze Belgische sector.

Deze gedachte werd grotendeels bevestigd:

Franse tradities naast modernere concepten
Bouillon Chartier naast onder andere Kodawari (Japan)
Caffé Stern letterlijk en figuurlijk naast de modern Coffee Bar % Arabica

Meer en meer internationale keukens die Parijs opzoeken:
Focaccia Club (Italië), Big Black Cook (Caraïben), Gros Bao, Mamacita (Mexico, Yakuza by Olivier (Japanse Kitchen)

Bijzondere initiatieven:
La Félicita van de Big Mamma Groupe

Concepten die ecologie, gezondheid en klimaat hoog in hun vaandel plaatsen
en zeer zeker toekomst gericht zijn:

Wild & The Moon, Season.

De mix van origineel Franse concepten en Internationale groepen:
Cojean (France) naast Pret à Manger (U.K.)
Starbucks (U.S.) te midden van de Franse cafés en brasseries

We verbleven 2 nachten in het Mama Shelter Hotel (Paris East),
het eerste Mama hotel in de wereld, ruim 10 jaar geleden.
Goed om te zien, dat een restaurant met daarboven een hotel een prima combinatie van energie kan opleveren.

We hebben al die ontdekken in Parijs al wandelend of met de metro beleefd, een
prima wijze om in een grootstad de sfeer, de “vipe” op te snuiven.
Naast de ontdekking of kennismaking met bestaande en nieuwe concepten, was deze trendtour opnieuw een goede manier om mensen en hun activiteiten beter (her)kenbaar te maken.
We hebben sterk de indruk, dat we daarin geslaagd zijn.

Dank aan de hele groep, om samen deze 3-daagse te hebben geanimeerd

Parijs, u hebt een grote indruk nagelaten.
In aanloop voor het samenstellen van het jaarprogramma 2023 vragen wij graag aan onze leden en partners naar ideeën voor welke stad uw voorkeur zou hebben.

Our members and partners were a great group. That’s also what’s all about

A La Prochaine!