PARTNER in de kijker: Duvel Moortgat

Bij Leaders Club Belgium geloven we in de kracht van samenwerking en langdurige partnerschappen. Deze maand zetten we een partner in de schijnwerpers die een onmisbare rol speelt binnen onze club: Duvel Moortgat.

Benieuwd hoe Duvel Moortgat zich inzet als toegewijd partner van Leaders Club Belgium? Lees verder en ontdek de unieke samenwerking en waardevolle inzichten van David Van Rillaer van Duvel Moortgat.

Hoe is de samenwerking tussen jouw bedrijf en Leaders Club Belgium tot stand gekomen?

Voor onze brouwerij is het out-of-homekanaal cruciaal, en onze relatie met toonaangevende horecaprofessionals is dus van essentieel belang. Om te bouwen aan deze relaties, te luisteren, ervaringen en best practices te delen, enzovoort, was er nood aan een netwerk dat dit kon faciliteren en samenbrengen. Daarom zijn we met Duvel Moortgat partner van het eerste uur van LC. De samenwerking is ontstaan uit een gedeelde visie én de ambitie om bruggen te bouwen tussen de verschillende stakeholders binnen onze mooie hospitalitysector.

Wat trok jouw bedrijf aan om samen te werken met een netwerk van horecaprofessionals?

Wat ons vooral aantrok in de samenwerking met Leaders Club Belgium is de mogelijkheid om kennis en expertise uit te wisselen met een breed netwerk van horecaprofessionals. De horeca is constant in beweging, en het is van groot belang om met elkaar in gesprek te blijven, elkaar te ondersteunen en samen te werken aan de verdere ontwikkeling van de sector. Leaders Club Belgium biedt een platform waarop de uitwisseling van ideeën en ervaringen centraal staat. Dit is precies de plek waar wij willen zijn, zodat we synergieën kunnen creëren en kunnen inspelen op nieuwe concepten en trends die de horeca vooruithelpen.

Kun je ons vertellen over een specifiek project of evenement waarbij jouw bedrijf betrokken was met Leaders Club Belgium en wat het bijzonder maakte?

Gezien we al jaren partners zijn, zijn er al vele bijzondere momenten gepasseerd, waarbij we de kans kregen om Leaders Club te ontvangen op een van onze brouwerijsites — zowel LC Belgium als International LC!

Een recent event waarbij we nauw betrokken waren, was De Langste Tafel bij Brouwerij De Koninck. Dit evenement bracht een groot aantal horecaprofessionals samen in een unieke setting, waarbij ze konden genieten van de sfeer en uiteraard ook van de producten van de brouwerij 😉.

Het was een fantastische gelegenheid om te klinken op de kracht van samenwerking en de vriendschappen in de horeca. De locatie, de sfeer en de gedeelde passie van de deelnemers maakten dit evenement zeer geslaagd.

Bovendien waren verschillende ambachten van Brouwerij De Koninck erbij betrokken, zoals De Laet & Van Haver, Kaasaffineurs Van Tricht en Black Smoke.

Dit zorgde voor een geweldige netwerkgelegenheid, waar nieuwe gesprekken en partnerships tussen leden en partners ontstonden.

Hoe ondersteunt jouw bedrijf de leden van Leaders Club Belgium en welke meerwaarde brengen jullie in de horecasector?

Duvel Moortgat ondersteunt de leden van Leaders Club Belgium op verschillende manieren — en dit gaat veel verder dan loutere productleveringen of een eenvoudige transactie tussen leverancier en klant. De nadruk ligt op samenwerking en partnership, en we investeren dan ook gericht om horecaondernemers te helpen hun positionering met premiumproducten te versterken, op een duurzame manier.

Als vooraanstaande speler in de bierindustrie bieden we horeca-experts toegang tot premium biermerken, waarmee ze hun aanbod kunnen verrijken en hun gasten een unieke bierbeleving kunnen bieden. We delen onze expertise op het gebied van bierkennis en biermarketing, en helpen horecazaken bij het verbeteren van de beleving die ze bieden. Duvel Moortgat speelt een sleutelrol in het positioneren van speciaalbieren als premiumproducten en helpt horecazaken zich te onderscheiden door kwaliteit en innovatie.

Samengevat bieden we bij Duvel Moortgat niet alleen producten, maar ook de nodige kennis en ondersteuning die horecaondernemers helpt om zich te ontwikkelen en te blijven groeien in een sector die continu in beweging is.

Wat is jouw specialiteit in de keuken of in de horecasector? En wat is je favoriete gerecht of drankje om te serveren?

Mijn persoonlijke favoriete gerecht is een beer & foodpairing, die we op Brouwerij De Koninck aanbieden: de zogenaamde ‘Meet the Crafts’. Hierop onder meer Secreto 0.7 van Luc De Laet, Torte d’Oviegas van Frederik Van Tricht, een praline van Yitsk, enz. — telkens gepaird met een bier uit onze collectie, zorgvuldig uitgekozen door onze brouwer Sven Dekleermaeker. Een werkelijk TOP-degustatie in 1833, een unieke speakeasy-bar van Joachim in de kelders van Brouwerij De Koninck!

En afsluiten doen we uiteraard met een Duvel 😉

Heb je een succesverhaal van een samenwerking met een lid van Leaders Club Belgium dat je graag wilt delen?

We hebben tal van succesvolle samenwerkingen met verschillende leden van Leaders Club Belgium. Zo hebben we sterke partnerships met onder andere Otomat, Poule & Poulet, Bavet, Balls & Glory, enz. Met deze partners werken we elk jaar samen aan een marketingplan, met tal van creatieve acties die we samen uitwerken. Het is fantastisch om elk jaar tijdens de evenementen van Leaders Club Belgium samen te komen, nieuwe ideeën te bespreken en te zien hoe deze partnerships zich blijven ontwikkelen. Deze samenwerkingen zijn niet alleen waardevol voor ons, maar dragen ook bij aan de groei van onze partners in de horeca.

Hoe speelt jouw bedrijf in op de nieuwste trends en innovaties in de horeca, en hoe dragen jullie bij aan de groei van de leden?

Duvel Moortgat speelt actief in op de nieuwste trends door voortdurend nieuwe productontwikkelingen en innovaties aan te bieden. Denk hierbij aan gelimiteerde edities, nieuwe smaken en unieke verpakkingen die inspelen op de veranderende behoeften van zowel de consument als de horecagelegenheden. Zo werken we aan een aantal specifieke ontwikkelingen en innovaties op vlak van alcoholarme en -vrije bieren, en zetten we mooie stappen met onze kombuchas van Jarr — dat niet enkel een lekker alternatief is, maar ook een functionele drank door toevoeging van prebiotische vezels en vitamines. Lekker én gezond 😉.

Wat zijn volgens jou de meest opwindende of interessante trends in de horeca op dit moment?

Zoals hierboven gesteld – naast de trend die wij momenteel erg interessant vinden, namelijk de opkomst van alcoholarme en alcoholvrije dranken – is premiumisation ook opmerkelijk.

Consumenten zoeken naar kwaliteit en vaste waarden/heritage. Dus met een verhaal en een sterke identiteit. De vraag naar authentieke merken en bieren met een hoge smaakbeleving stijgt, en consumenten willen niet zomaar een ‘pint’, maar eerder een premium moment. Een klassiek Belgisch icoon zoals Duvel past hier perfect in, door de rijke geschiedenis, het unieke smaakprofiel en de hoge kwaliteitsstandaard.

Kun je ons een leuk weetje of interessant feit over jouw bedrijf vertellen dat mensen misschien niet weten?

Een leuk weetje over Duvel Moortgat is dat het water dat we gebruiken voor het brouwen van onze Duvel precies hetzelfde gefilterde grondwater is dat Pfizer gebruikt voor hun vaccins. Duvel bevat dus dezelfde belangrijke grondstof als de vaccins van Pfizer! Een bijzondere en verrassende connectie.

Minder kans op corona, drink Duvel!*

(Niet wetenschappelijk bewezen 😉)

Next
Next

LID in de kijker: Bavet