LID in de kijker: Bavet

Elke maand zetten we binnen Leaders Club Belgium één van onze inspirerende leden in de kijker. Deze maand richten we de spotlight op Bavet, het succesvolle Belgische restaurantconcept dat de liefde voor spaghetti nieuw leven heeft ingeblazen.

Achter dit groeiende merk staat Eva Urlings, CEO van Bavet, die met haar visie, energie en ondernemingszin het bedrijf mee op de kaart heeft gezet. Onder haar leiding blijft Bavet evolueren, innoveren en mensen samenbrengen rond een heerlijk bord pasta.

In deze editie ontdek je meer over Eva’s aanpak, het verhaal achter Bavet en haar kijk op leiderschap binnen de hospitalitysector.

Wat bracht je ertoe om lid te worden van Leaders Club Belgium en hoe heeft het je zakelijk of persoonlijk beïnvloed?

De kracht van hospitality zit in mensen samenbrengen, netwerken is daar eigenlijk een natuurlijk verlengstuk van. Leaders Club sprak me aan omdat het een plek is waar je niet alleen je passie voor horeca deelt, maar ook echt kunt sparren over wat er dagelijks op je pad komt als ondernemer.

Wanneer en hoe is je passie voor de horeca begonnen? Was het altijd je droom of was het een toevallige ontdekking?

Van kinds af aan namen mijn ouders mij altijd mee uit eten en ondekte ik veel verschillende type keukens. Het voelde dan ook heel natuurlijk om op jonge leeftijd altijd de gastvrouw te zijn voor familie en vrienden waar mijn passie voor hospitality snel groeide en ik zonder twijfel de hotelschool heb gevolgd!

Wat is het meest gedenkwaardige of grappige moment dat je hebt meegemaakt in je horeca-carrière?

Drie Bavet-locaties openen in drie maanden tijd, in drie verschillende steden; dat was een rollercoaster! We stonden letterlijk de avond voor opening nog zelf de trap te schilderen met het team in Brugge. Onvergetelijk en we lachen er vandaag nog om. Maar het was ook een les in teamwork, flexibiliteit en vooral ook de kracht van gewoon doen!

Wie of wat inspireert jou in de horeca? Zijn er bepaalde chefs, restauranthouders, of trends waar je naar opkijkt?

Ik haal vooral inspiratie uit plekken waar je voelt dat er met hart en ziel gewerkt wordt. Dat kan evengoed een verborgen taqueria in Mexico zijn als een old-school burgerzaak zoals Flippin' Burgers in Stockholm. Wat me raakt, is wanneer een concept trouw blijft aan zijn essentie en tegelijk een sterke beleving neerzet.

Iemand die ik enorm bewonder is Mr. Nobu, het is fascinerend hoe hij met Nobu wereldwijd een merk heeft opgebouwd dat zo consistent en herkenbaar blijft.

Wat is jouw specialiteit in de keuken of in de horecasector? En wat is je favoriete gerecht of drankje om te serveren?

The Holy Grail met een Spicy Margarita!

Wat zijn enkele uitdagingen waarmee je te maken hebt gehad als ondernemer in de horeca, en hoe heb je ze overwonnen?

Het schalen van je merk en restaurant buiten je comfort zones. Durf je model in vraag te trekken door out of the box te denken.

Bij Bavet hebben we dit gedaan om voor het eerst buiten de stad te openen, op de Kortrijksesteenweg in Sint-Martens-Latem, een stap buiten onze comfortzone, maar een belangrijke leerschool die meer opportuniteiten biedt voor de toekomst.

Durf regelmatig nieuwe dingen te testen, vaak zijn er 9 van de 10 die niet werken; maar je moet net die ene hit vinden.

Wat zijn je toekomstplannen voor je horecaonderneming? Zijn er nieuwe concepten, uitbreidingen of innovaties waar je aan werkt?

Bavet is nog lang niet uitgegeten! We blijven bouwen aan onze community: zowel offline als online.

Deze zomer openen we onze volgende nieuwe locatie op de Drie Eiken campus van de Universiteit in Antwerpen.

Daarnaast blijven we ook ondernemen buiten de muren van onze restaurants, met initiatieven zoals de Bavet Rollets (onze saus die verpakt is in een rollet), waarmee we onlangs een vliegende start hebben gemaakt in de retail! Én natuurlijk onze foodtruck die in de zomer opnieuw op heel wat events te vinden is.

Heb je een specifieke bijeenkomst of netwerkervaring met Leaders Club Belgium die je bijzonder is bijgebleven?

De trendtour in Lille op de fiets!

Wat zijn volgens jou de meest opwindende of interessante trends in de horeca op dit moment?

- AI en wat dit kan doen voor zowel front of house (klantbeleving) als back of house (proces optimalisatie / data analyse etc,)

- No & low alcohol drinks

- Hi-Fi bars (zoals bijv: Electric Pawn Shop)

Heb je geheime talenten of hobby's die mensen misschien niet verwachten van een horecaondernemer?

Geen verborgen talenten, maar ik heb wél een grote passie voor skiën. Het is mijn ultieme manier om te ontspannen en nieuwe energie op te doen. En zoals je van iemand uit de hospitality wereld mag verwachten, ga ik daar natuurlijk ook altijd op zoek naar inspirerende hotels en restaurants.

Next
Next

LID in de kijker: Donki