Masterclass: Transformeren om te overleven - Duvel Moortgat

Hierna nam Herman Toch het woord. Als auteur van het beste marketingboek in de Benelux – en begeleider van marktonderzoek voor merken als Heineken, Heinz & Colruyt – deelde hij zijn visie over toekomst van de food- en beverage-industrie. Volgens Herman bestaat de grote uitdaging voor merken en bedrijven erin om het vertrouwen van de consument terug te winnen. Naast transparantie streeft de consument anno 2013 vooral naar kwaliteit. Dat vinden ze in streekproducten en in grootmoeders keuken, voeding waarin het ambachtelijk productieproces rijk wordt geïllustreerd. Op die manier verliest industrieel geproduceerd voedsel zijn waarde; evenmin zit er aan dergelijk voedsel een verhaal vast. Wie zingeving kan geven aan zijn product of identiteit, is andere bedrijven een stapje voor, aldus Herman. De wijn- of recyclageworkshops van Colruyt of de samenwerking van Duvel met De Lijn zijn daar volgens hem de perfecte voorbeelden van. Na een fijne interactie met het publiek, trakteerde Duvel Moortgat de aanwezigen op een lekkere foodpairing van de nieuwste 5 kazen uit het assortiment van kaasmeesters Van Tricht. En bij een lekker biertje volgde achteraf nog een boeiende networking!
 
Enkele reacties:
Eddy Vergauwen van tasTE! was aangenaam verrast door de insteek van de MasterClass: ‘Ik heb er nooit bij stilgestaan dat mijn persoonlijke visie op het leven evengoed in mijn bedrijfsstrategie kon geïmplementeerd worden. Dat Herman die mogelijkheden demonstreerde, vond ik erg leerzaam.’
 
Tom Le Clef: ‘Ik vind het een boeiend gegeven om de gasten onze zaak (Het Felix Pakhuis nvrd.) mee te laten transformeren. Zo kunnen ze meedenken over het interieur en de samenstelling van de menukaart.’